יום רביעי, 1 בדצמבר 2010

מוצרים שניתן לקנות ללא כשרות

עדכון נובמבר 2012: הרב ביסטריצקי הראה לי אתר -KOSCHER IN DEUTSCHLAND - שניתן למצוא בו אלו מוצרים ניתן לקנות בגרמניה. האתר כולל גם מוצרים שלא מוטבעת עליהם חותמת כשרות אך הם כשרים.
הוספתי את האתר לרשימת הקישורים המומלצים.

מוצרים כמו אורז וקמח לא צריכים כשרות כלל. כמובן, צריך להיזהר שקונים את המוצר הבסיסי, היות וניתן גם למצוא אורז חלבי או עם תוספות שונות שאינן כשרות.

כמו כן, כל מוצרי פסטה של חברת ברילה אינם צריכים כשרות. שוב, מדובר על הפסטה הבסיסית ולא כזו עם תוספות גבינה או תוספות אחרות.

שמן - שמן מזולה ניתן לקנות מכל החברות. הבעיה היא שהוא די יקר. משהו כמו 2.5 יורו לבקבוק. זה בערך פי 2.5 מבקבוק שמן רגיל; ניתן לקנות שמנים אחרים כל עוד בתחתית הבקבוק מוטבע אחד משמות חברות המילוי הבאות: Cereol או Broilol (אני מקווה שאני מאיית נכון). אני מוצא את השמן הזה ברשתות כמו Rewe או Netto. ב-Metro אין שמן כזה (יש מזולה או שמנים שאינם בחזקת כשרים).

סוכר - אין בעיה.

מיצים - רק כאלו המכילים 100% פרי. היות והגרמנים אוהבים מוצרים טבעיים, ניתן למצוא לא מעט כאלה בחנויות השונות. זהירות! לא לקנות מיץ ענבים, מחשש ליין נסך! לכן, במידה וקונים מיץ המורכב ממספר פירות, יש לבדוק היטב ברשימת המרכיבים שענבים אינם חלק מהמרכיבים.

חלב - מי ששותה חלב נוכרי ממש, יכול לקנות חלב מהחנויות היות ויש פיקוח בגרמניה. ליטר חלב כזה עולה מקסימים יורו. אם מדובר בחלב שעלול להגיע מחיה/בהמה שאינה כשרה, הוא יעלה הרבה יותר, כך שאם קנית ליטר חלב ב0.50-1 יורו - זה כנראה חלב פרה. רצוי כמובן לשאול את המוכר אם אינך בטוח.

http://whollywholesome.com/images/logo-kosher-ou-d.png

גלידות - ניתן למצוא Ben and Jerry's ו-Häagen-Daz בהשגחת ה-OU לאוכלי חלב נוכרי (OUD כפי שמוצג למעלה). 

קטשופ - הפשוט של Heinz בלבד וללא טעמים נוספים. ב-Metro מצאתי כזה עם כשרות MK (כמו של הקלוגס למטה). עדכון: מצאתי כבר בכמה מקומות קטשופ כשר, ואפילו בטעמים (קניתי בטעות קטשופ חריף רק בגלל שהיתה עליו חותמת כשרות והייתי בטוח שזה הקטשופ הרגיל).

שמרים - טריים בלבד.

חומוס וסלט חצילים של סלטי צבר ניתן למצוא בגלריה ע"י רחוב הקניות הראשי במרכז העיר. ניתן למצוא שם פינה של מוצרים מישראל (משום מה זה תחת פסל בודהה גדול. תזהרו שכשאתם מתכופפים להרים מוצר, אינכם משתחווים לפסל) כמו מלפפונים חמוצים של קבוצת יבנה, תה ויסוצקי ועוד.


ריבות - כל הריבות של חברת Zentis.




Goldmais
תירס בשימורים - Goldmais של חברת Bonduelle.

ביצים - השתדלו לקנות בעיקר ביצים לבנות, מכיוון שבביצים החומות יש יותר נטיה לדם בביצים. הרב ביסטריצקי הסביר לי שאם כתם הדם נמצא על הלבן של הביצה, אין מדובר בדם וניתן להשתמש בביצה. אם הדם נמצא על הצהוב של הביצה - זה דם ואין להשתמש. עם זאת, אשתי זרקה עוגה שלמה מביצים חומות שהכינה, למרות שכתמי ה"דם" שמצאה היו על הלבן; זהירות! יש ביצים מעופות לא כשרים - כמו החלב הן לרוב יקרות הרבה יותר (מאידך, גם "ביצי חופש" יקרות מהרגיל). כמו כן, הן נראות שונות בגודלן מביצי תרנגולות. אני ראיתי ב-Metro ביצים קטנות עם נקודות שחורות (אין לי מושג ביצים של מה הן).


קורנפלקס - ניתן למצוא מגוון של קורנפלקסים (דגני בוקר) כשרים בשהגחת בי"ד של מנצ'סטר. בצד הקופסה למטה תמצאו את סמל הכשרות שלהם שנראה כך:


דגים - רק דגים שניתן לראות את הסימנים שלהם (סנפיר וקשקשת), כלומר רק דגים טריים ולא קפואים. הרב ביסטריצקי סיפר לי על דג כשר קפוא (סלמון נדמה לי) שמגיע מחברה מסוימת בפולין. יש לבדוק את מספר החברה על האריזה בכדי לוודא שמדובר בדג הכשר. אין לי כרגע את מספר החברה. לכשיהיה לי - אעדכן כאן.

תחליפי חלב - כל מוצרי חברת  Alpro (סויה) מותרים בשימוש.
עדכון: רשימת מוצרי אלפרו הכשרים שניתן למצוא בגרמניה בכלל (נפתח בחלון חדש)


אני מתכוון לתחזק את הרשימה הזו במיוחד בשבילי ובשביל המשפחה, שיהיה לנו מקור אחיד עם כל המוצרים שניתן לקנות כאן.

2 תגובות:

  1. לגבי הדם על הביצים, מכיוון שכיון לפחות כאן בארץ הקודש, הביצים עוברות הפריה מלאכותית במדגרה אין ממשות בדם שמצוי. מה שצריך לעשות זה להסיר את הדם ואפשר להשתמש בביצים או בעוגות....

    השבמחק
  2. האמת ששאלנו ונאמר לנו שאם ה"דם" נמצא על הלבן של הביצה - ניתן להשתמש בביצה ללא חשש. הילה אפילו אפתה עוגה מהביצים הללו, אבל בסופו של דבר זרקנו אותה. מעצם הידיעה שהשתמשנו בביצים עם דם (גם אם זה על הלבן), לא יכולנו לגעת בה.

    השבמחק